تدوین سبک فعالیت مدارس شاهد درسرتاسرکشوربامشارکت مدیران براساس کیفیت بخشی

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: تدوین سبک فعالیت مدارس شاهد درسرتاسرکشوربامشارکت مدیران براساس کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی، پرورشی واجرایی صورت مي گيرد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهر تهران، محمدرضا رزاقی درکارگاه آموزشي قطب پنج کشوري مديران مدارس دوره دوم متوسطه ورؤسای ادارات شاهد در دبيرستان شاهد شهدای هفتم تیرمنطقه 6 شهر تهران با اشاره به اينکه هدف از این کارگاه تعیین شاخص های کیفیت بخشی در مدارس شاهد و ایثارگران با نظر مدیران مدارس تدوین خواهد شد اظهارداشت: هدف این اداره کل از سفرهای استانی، درک صحیح تر نسبت به چالش ها و موضوعات آموزشی و تربیتی مدارس شاهد است و در این سفرها کیفیت بخشی مدارس کشور ازا زاویه دید مدیران مدارس تدوین خواهد شد. وی هدف اين جلسه را سبک سازي در مدارس شاهد و اخذ نقطه نظرات مديران قلمداد نمود و تصریح کرد: سیاست و استراتژی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدارس شاهد و ایثارگر،ارتقای کیفیت در بحث آموزشی و همچنین پرورشی به گونه ای است که روح حاکم بر انقلاب و ضرورت آن در مدارس شاهد و ایثارگر جریان یابد. مدیرکل شاهد و امور ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با یادآوری سوابق تاسیس این گونه مدارس گفت: این مدارس سال 65 با فرمان حضرت امام(ره) با عنوان رسیدگی به امور تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگرشکل گرفت و در سال 78 در قالب آیین نامه مدارس شاهد عملیاتی شد که درشورای عالی فرهنگی به یک آیین نامه اجرایی تبدیل شد. وی ادامه داد: در سال 85 مجددا یک آیین نامه تنظیم شد و طبق آخرین اساسنامه تصویب شده ای که در مهرماه سال 1396 به این اداره کل ابلاغ شد، آموزش و پرورش موظف به تاسیس و تقویت اداره کل شاهد و ایثارگران است و رسیدگی به امر تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر است. رزاقی با تاکيد بر اينکه استراتژی وزارت آموزش و پرورش در بحث مدارس شاهد و ایثارگران تابعی از مجموعه ی دستورالعمل ها و اسناد بالا دستی است افزود: رویکرد مدارس شاهد برپایه نگاهی که در ذات انقلاب اسلامی و ارزش های حاکم بر آن و منطبق بر مفاد سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی قطعی و لازم الاجرا ادامه می یابد. وی کیفیت بخشی امور مدارس شاهد را امری مهم دانست و هدف مهم این گردهمایی را طراحی و تدوین مدل کیفیت بخشی با مشارکت و نظر مستقیم مدیران مداری عنوان کرد. گفتني است؛ گردهمایی دو روزه مدیران مدارس متوسطه ی دوره دوم و رؤسای  ادارات شاهد و ایثارگران قطب پنج کشوري شامل استان هاي البرز, قم , قزوين, شهرستانهاي تهران و شهر تهران به صورت کارگاهی و به منظور همکاری، هم اندیشی وکیفیت بخشی مدارس شاهد برگزاري شد.

سند تحول بنیادین